Beats for Love jako ostravský zázrak. Fanoušci festivalu letos překonali rekordní návštěvnost
6.7.2025 17:49 Petr Bidzinski Hudba Report
Jedenáctý ročník Beats for Love skončil. Ostrava se díky němu opět stala hlavním městem tance ve středu Evropy. Pořadatelé uvedli, že do areálu během čtyř dnů dorazilo rekordních 164 tisíc lidí. V pátek a v sobotu v areálu bylo 45 tisíc lidí, v první dva dny o něco méně. Pojďme se za některými momenty společně ohlédnout.
Publikum festivalu Beats for Love.
Foto: Aleš Honus
Cílem letošního ročníku je návštěvníky ohromit a dopřát jim zážitek na celý život, říkal před zahájením festivalu jeho ředitel Kamil Rudolf. Podobně odvážně hlásal do světa v rozhovoru pro Ostravan.cz Timmy Trumpet, že Ostrava dostane díky němu noc, na kterou se nezapomene (odkaz na rozhovor). Zda se to povedlo, nebo šlo jen o velká slova, ať si každý přebere. Určitě však můžeme uvést, že všichni zainteresovaní udělali maximum, aby se to podařilo.
V každém případě v Ostravě se čtyři dny desítky tisíc lidí dobře bavily a většina z nich i tančila. Svobodně, přirozeně, vášnivě a bezstarostně. A nezůstalo pouze u tohoto pohybového prostředku, který spojuje, očišťuje a je nositelem euforie. Festival Beats for Love nabídl mnohem více. Během čtyřdenních tanečních orgií se na jednom prostranství posluchači setkali nejen s pulzující hudbou různých tanečních žánrů včetně největších světových hitů, ale překvapivě mohli slyšet i písně Karla Gotta a Marie Rottrové, ale také dechový orchestr a dokonce i metal.

Apashe. (Foto: Ales Honus)
Zřejmě hudebně nejkomplexnější vystoupení v historii Beats for Love předvedl Apashe. Kanadský vizionář belgického původu ve spolupráci s Brass Orchestra, kde jednou z členek byla i ostravská hráčka na perkuse Lenka Škrlová, připravil úchvatnou kombinaci tanečních prvků, dechových pasáží a filmové hudby. A to vše ozdobil dynamickou vizuální produkcí. Žádné omílané písně na přání, ale něco, co se na tomto typu festivalu jen tak nevidí. Proti proudu šel i v tom smyslu, že jeho set vyžadoval spíše soustředěný poslech než bezuzdný tanec. Pokud však návštěvník do této řeky nekonvenčnosti vstoupil, byl za to odměněn skvělým zážitkem.
Armin van Buuren je superstar první velikosti. A ty mnohdy myslí jinak, dělají věci po svém a leccos se jim odpouští. I opakovaně. Letos rodák z nizozemského Leidenu rozdělil příznivce na dva tábory. Ti, kteří zažili třeba před více lety jeho několikahodinové sety na Ibize či jinde v zahraničí, odcházeli rozpačití. A nepomohly tomu ani písně In and Out of Love v úvodu, které dominoval charismatický vokál Sharon van Adel (Within Temptation), nebo Blah Blah Blah ze závěru. Ti, kteří si chtěli užít výhradně přítomný okamžik v tanečním rytmu, však nemohli dostat lepší náboje ke své zábavě.
Působivou tečku za festivalem dal v noci na neděli Axwell, člen světoznámého tria Swedish House Mafia. Během hodiny a půl na scéně zahrál hity ze sólové i skupinové tvorby. „Axwell dal letošnímu ročníku krásný závěr. Dlouho jsme se snažili ho do Ostravy přivést, ať už sólo, nebo spolu se zbytkem skupiny. Vyšla první varianta a bylo to skvělé. A určitě budeme usilovat i o tu druhou,“ nechal se slyšet Kamil Rudolf.

John Newman. (Foto: Ales Honus)
„Miliardový“ John Newman se vrátil do Ostravy po jedenácti letech a předtím poskytl Ostravanu rozhovor. Ve své „hybridní prezentaci“ kombinoval zpěv s DJ setem, přičemž zařadil své nejznámější pecky jako Give Me Your Love nebo Blame. A jako třešnička na dortu nemohla chybět mohutným ohňostrojem podbarvená Love Me Again. Pro zajímavost lze uvést, že i dvanáct let po vydání je tento song stále v kurzu. V době, kdy jsou psány tyto řádky, má na kanále YouTube 1 109 534 915 zhlédnutí, zatímco před začátkem vystoupení to bylo minimálně o 150 tisíc méně. Kdo umí, ten umí.
V roce 2023 Ostravan v reportu z Beats for Love zmiňoval, že jednou z cest, jak dodat festivalu ještě větší mezinárodní kredit, je zařadit do programu speciální vystoupení vybraných interpretů, která budou k vidění pouze v Ostravě. Podobným směrem se vydal například festival Brutal Assault, pro který řada věhlasných interpretů připravuje originální sety třeba s obvykle nehranými písněmi. I proto na tuto metalovou přehlídku jezdí fanoušci z celého světa, aby viděli svého oblíbence při ojedinělém koncertu.

Katie Boyle (Koven). Foto: Aleě Honus
Letos pořadatelé spustili právě takovou edici, která dostala název Beats for Love Special. A její součástí byla například vystoupení Arielle Free a Monki (Harmony House Square) nebo A.M.C & Koven (Love Stage). Duo, které tvoří pár i v soukromí, je zosobněním drum and bassového střeliva nejvyšší kvality. Souhra a vzájemné jiskření byly patrné po celou dobu setu a jako přidanou hodnotu lze uvést živý zpěv Katie Boyle. To, za čím tancechtiví přišli, se jim dostalo měrou vrchovatou.

Killer Hertz. (Foto: Aleš Honus)
Poněkud ostřejší dávku tance naservíroval Killer Herz. Jeho vysoce adrenalinová a skotačivá show se místy dostávala až k hranicím pop metalu. A to i díky přítomnosti kapely.
Wilkinson šel ruku v ruce s podmínkami. Představil spíše svou jemnější tvorbu. Nikoliv přeslazenou, ale takovou, která se hodila k tomu, že hrál za světla.

Wilkinson. (Foto: Aleš Honus)
Na atraktivní program se ovšem dalo zavítat i k dalším stagím. Ve švech praskala především D&B scéna. Zásluhu na tom měli například Andromedik, Culture Shock nebo divoce dráždivá Charlie Tee. Naopak v poněkud atmosférických vlnách se houpala ve Future stanu nizozemská dýdžejka Laura van Dam. To slovenský raper Boy Wonder byl na Zion Stage ve svém živlu při odvážném komentování společenských či sociálních témat. A přidal několik lekcí z oblasti mezilidských vztahů.

Charlie Tee hrála na drum and bassové scéně. (Foto: Aleš Honus)
Podobný taneční nářez hustil na stejném místě do přítomných Flyp Fermentor, který dokonce dokázal roztančit člena ochranky a navrch do svého setu zakomponoval skladbu Lásko, voníš deštěm od Marie Rottrové. Oživením na Harmony House Square bylo vystoupení Meryen & Nikisaxi, kde druhá uvedená mnohé z tracků doprovázela na saxofon. Takřka fotbalové chorály a sportovní rozvášněnost byly poznávacím znamením Furyana na Empire stage. Za krok správným směrem lze označit rovněž fakt, že na Freedom Stage by Ostrava dostali prostor lokální DJs a interpreti.
Jak jsme už uvedli v reportu z prvního dne festivalu, posílena byla také vizuální stránka. Při procházení se areálem bylo možné narazit na mnoho nejen blikajících vychytávek, které návštěvníkům dávaly pocit, že se ocitli v příjemném, zároveň však honosném prostředí. A netýkalo se to pouze pódií.

DJ Orbith. (Foto: Aleš Honus)
Jsou to detaily, ale počítají se. A rozhodují. Organizátoři bystře zareagovali na panující tropické počasí a snažili se návštěvníky zásobovat dostatkem vody. Mimo jiné tím, že areálem projížděli hasiči, kteří je zkrápěli. Osvěžit se dalo i díky řadě rozprašovačů umístěných na vícero místech. A co se jen tak nevidí, tým pořadatelů v posledních dvou dnech rozdával vodu v kelímcích zdarma v první linii hlediště před Love Stage. Skvělá péče o návštěvníky v době, kdy kvůli vedrům mohly hrozit i zdravotní kolapsy.

Z festivalu Beats for Love. (Foto: Aleš Honus)
Výraznou roli na festivalu hrají také charitativní projekty. Letos vybrané peníze poputují dvěma rodinám, které se ocitly v nezáviděníhodné situaci. Prarodiče Bochňákovi z Přerovska vychovávají po úmrtí dcery své dvě vnučky, jednoletá Eliška Vozňáková z Karviné se zase statečně pere s řadou zdravotních omezení.
Suma sumárum, stalo se už dobrou tradicí, že příznivci elektronické hudby připomínají první červencový týden ony pověstné Pavlovovy psy. Jsou zkrátka natěšení na to, co přijde, respektive na to, co jim dodá energii a zážitky, z nichž žijí po celý rok.

Șef festivalu Kamil Rudolf. (Foto: Aleš Honus)
Letos se díky týmu kolem zakladatele a dlouholetého organizátora festivalu Kamila Rudolfa dočkali více než 550 vystupujících, kteří na 18 stagích s více než 160 zahraničními headlinery pokryli tři desítky subžánrů elektronické hudby. Mnozí z vystupujících byli, jsou a budou opravdové hvězdy ve svém ranku. Na obloze jim přitom zase zářily hvězdy vesmírné. A možná na jedné z nich vše pozoroval i kuchař Roman Hadrbolec, který nedávno opustil pozemský svět a který, pokud mu to pracovní povinnosti dovolily a byl v Ostravě, festival Beats for Love také navštívil.
Přečtěte si více z rubriky "Hudba", nebo přejděte na úvodní stranu.