Internetový deník pro kulturu a umění

Úvod Hudba Public Relations: Někdy je potřeba zmáčknout pomyslné tlačítko Reset

Public Relations: Někdy je potřeba zmáčknout pomyslné tlačítko Reset

25.4.2014 Hudba

Ostravská kapela Public Relations završuje své dubnové koncerty dvěma výjimečnými akcemi k aktuálnímu albu Reset, které právě vyšlo také na CD a které si nyní mohou poslechnout čtenáři deníku Ostravan.cz. Třetím studiovým albem kapela s novým frontmanem začíná vlastně znovu od začátku. Public Relations vystoupí nejprve v pátek 25. dubna ve Frenštátě v rámci Dne Země na koncertu proti těžebním věžím OKD v Beskydech a o den později v Novém Jičíně pokřtí své cédéčko. Na otázky deníku Ostravan.cz odpovídají zpěvák a textař Jan Comar Ražnok spolu s kapelníkem Tomášem Klosem.

Zvětšit obrázek

Zpěvák Comar dává kapele Public Relations zcela novou tvář.
Foto: Archiv kapely

Album Reset, které právě vychází na CD, je už třetím v pořadí. Jak se vám na něm spolupracovalo a v čem je album jiné než předchozí dvě?

Tomáš: Reset je první album v nové sestavě Public Relations. Díky skvělé konstelaci hvězd je současná sestava kapely naprosto ideální, výborně si všichni rozumíme jak po lidské, tak po muzikantské stránce. Proto jako zásadní rozdíl oproti nahrávání předchozích dvou alb vnímáme to, že vše probíhalo naprosto hladce, bez jakýchkoliv zbytečných sporů a v příjemné tvůrčí atmosféře.

Proč se nové album jmenuje Reset?

Comar: Je to podle jednoho songu, který album završuje. Je to výstižný úderný název a tak nějak to všechno do sebe zapadá ve více významech.

Tomáš: Ten název má dvě roviny. První symbolizuje to, že jsme se jako kapela odrazili ode dna a začali tvořit znovu, jinak a v nové sestavě. Druhou rovinou je naše znepokojení nad tím, že se začínají plnit temné vize George Orwella z románu 1984, kdy jsme všichni nepřetržitě sledováni, ovládáni a slova jako soukromí nebo svoboda pro lidi znamenají stále méně, obzvláště pro mladší generaci. Proto je potřeba zmáčknout pomyslné tlačítko Reset, dokud je ještě čas.

Comar: Apokalyptické vize jsou holt nevyčerpatelnou studnicí námětů. Na albu ale najdete i veselé taneční věci, jako třeba Cowboy Dance.

V čem bylo nahrávání pro Vás originální? 

Tomáš: Poprvé jsme nahrávali přímo ve vlastní zkušebně, což nám umožnily nemalé investice do technického vybavení, které jsme udělali v posledním roce. Díky tomu jsme nemuseli s nahráváním spěchat, protože čas navíc pro nás nepředstavoval žádné další finanční náklady. Věříme, že se to zřetelně podepsalo i na výsledných nahrávkách.

Comar: Album Reset shrnuje etapu nových Public Relations za poslední rok. Byl zde čas, aby se finální podoba skladeb pěkně usadila.

Můžete říci nějakou perličku z nahrávání?

Tomáš: Asi to není zrovna perlička, ale celá výsledná mixáž včetně masteringu probíhala doma, v pohodlí obýváku a měkké sedačky.

Comar: A zatímco Tomáš makal, všechno to mixoval a mastroval, my jsme se mohli věnovat takovým těm potřebným věcem pro život rockových hvězd, jako je například nácvik drsných výrazů a tanečních kreací před zrcadlem (smích).

V pátek vystoupíte na akci proti frenštátským dolům. Proč zrovna tam?

Comar: Je to pokračování spolupráce s Jirkou Hauserem, kamarádem, divadelníkem a aktivátorem frenštátského kulturního života. Už na podzim jsem ve Frenštátě vystoupil se svým sólovým recitálem na benefici pro Světlušku. Když se pak objevila další možnost podpořit koncertem dobrou věc, navíc jako příležitost pro celou kapelu, nebylo o čem dlouho diskutovat. Jinak na léto už se rýsuje další spolupráce s Frenštátem – vystoupení Public Relations na Horečky Festu, kam se těšíme, protože ten fesťák je pověstný neskutečné pohodovou atmosférou.

Martin Jiroušek | Další články

Přečtěte si více z rubriky "Hudba", nebo přejděte na úvodní stranu.